Next
STATS
Transfer Centre



 
Ingen nedrykkere, ingen penge. Det er TV-selskabernes indstilling, skriver The Times

TV-SELSKABERNE VIL IKKE ACCEPTERE LØSNING UDEN NEDRYKKERE

Nyhed

  • Skrevet af Daniel Sichlau
    3 Måned(er) siden



Ifølge The Times er TV-selskaberne ikke med på at lade sæsonen spille færdig uden nedrykkere.




I disse måneder må Premier League-klubbernes fans undvære deres faste holdepunkt: Fodbolden.

Den globale pandemi har sat alt på pause, men i kulissen knokles der intensivt på at få bolden tilbage indenfor overskuelig fremtid.

Ifølge The Times er der fra Premier League-klubbernes side stor villighed til at finde en løsning med TV-selskaberne om afviklingen af de resterende 92 kampe. Oprindeligt var planen at 47 af kampene skulle sendes, men for at undgå at fans samles, er der et ønske fra myndighederne og Premier Leagues side om, at alle kampe bliver vist. 

Lige nu arbejder man på en løsning for Storbritannien, hvor tre selskaber skal fordele kampene imellem sig, så det er uvist hvordan det kommer til at forløbe i Danmark. 

Men selvom der er stor villighed til at finde en løsning, så lader TV-selskaberne sig ikke spise af med hvad som helst. The Times skriver, at mindst én Premier League-klub ønsker en løsning for sæsonen, hvor der ikke er nogen der rykker ned, men det vil man ikke acceptere fra TV-selskabernes side. Her mener man, at en sådan løsning vil reducere den resterende del af sæsonen til 'meningsløse træningskampe'. Samtidig vil det betyde, at aftalen mellem rettighedshaverne og Premier League vil kunne erklæres for ugyldig. Kort og godt vil det sige, at de 762 millioner pund i TV-penge er oppe i luften.

Sidst, men ikke mindst beretter The Times, at man har som mål at genoptage fodbolden fra 12. juni og så vil spille frem til tidligt i august. Om det forholder sig sådan i Premier Leagues endelige plan er dog ikke bekræftet.

 





TAGS   coronavirus   premier league  



Flere nyheder




















Bliv medlem fra bare 25,- og få en lang række fordele som Liverpool-fan

BLIV MEDLEM